A film.hu podcastjának vendége: Kiss Diána Magdolna

2021. 06. 18.

Az Örök tél kedvéért megtanult oroszul, a Szabadesésben groteszk műtétet hajtott végre rajta Hegedűs D. Géza, Mundruczó Kornél pedig A jég című darabjában osztotta rá karrierje eddigi legbrutálisabb szerepét. Hideg szépsége és sokszínűsége miatt “a magyar Tilda Swintonnak” is kikiáltották. Podcastunk legújabb vendége Kiss Diána Magdolna, akivel botrányos szerepekről, elutasításokról, babonából hazavitt kellékekről és meztelenségről beszélgettünk. Hogyan lett belőle majdnem operaénekes? Milyen volt forgatni A nagy füzet ominózus kádjelenetét? Miért nem akarták őt beengedni Kanadába, Az Úr hangja forgatására? És miért nem szerette tiniként a Backstreet Boyst? Legújabb filmje a Spirál, pár hete látható a mozikban. 

Diánával az elmúlt egy év tapasztalatai után visszamentünk egészen a gyerekkoráig. Nem sokon múlt, hogy operaénekes legyen, végül az SZFE első zenés színész osztályában végzett 2007-ben, majd jött a mélyvíz, a szabadúszás. Kőszínházas szerződés hiányában több osztálytársával megalapították a HoppArtot, ahol sok izgalmas előadást készítettek (például a parádés lakásdarabot, a Szörprájzpartit), és közben egyre több fiatal rendező rövidfilmjében tűnt fel. Reisz Gábor Külalakjában ő volt a kismama, aki átaludja a szerelme életközepi válságát, Zomborácz Virág őrült vonatútra vitte a Nyomtávváltásban, Badits Ákos pedig naiv manikűröslányt csinált belőle a Képmásban. 
De nem csak Ákos, Mundruczó Kornél a Szelíd teremtés – A Frankenstein tervben is neki adta Tünde, a kirúgott manikűröslány rövid, de fontos szerepét, akit élete első castingján meggyilkol a főszereplő. A filmet több közös előadás követte, 10 évvel ezelőtt pedig Péterfy Boritól átvette a stafétát A jég-ben. A híresen brutális darab sok nézőnél kiverte a biztosítékot, Diána majdnem 3 órán keresztül meztelenül játszik és közben folyamatosan bántják őt. Elmesélte, milyen volt átvenni ezt a szerepet, miért nem engedi a családjának, hogy megnézzék őt benne, és abba is belementünk, hogy miért jó játszani ilyen megbotránkoztató darabokban és filmekben. 

A nagy füzet


Ezen a vonalon maradva jutottunk el A nagy füzethez, ahol a szerepe szerint nem csak elárulja a zsidó szomszédokat, de a két 12 éves főszereplőt is szexuálisan bántalmazza egy kád vízben. Kíváncsiak voltunk mennyi ideig tart kiheverni egy ilyen szerepet (spoiler: sokáig) és hogy miért nincs problémája a filmben vagy színházban való meztelenséggel. Pálfi Györggyel több alkalommal dolgozott együtt: a Szabadesés legjobb jelenetében Hegedűs D. Géza fordított abortuszt hajt rajta végre, Az Úr hangjában pedig Polgár Csaba szerelmeként Amerikába utazik, hogy megtalálják a férfi apját. A filmet Kanadában forgatták, Diána útja kifelé egészen kalandosra sikerült.

A filmek és színdarabok mellett sikeres tévésorozatoknak is visszatérő szereplője: a Munkaügyek gonosz irodistája mellett az Egynyári kaland 3. évadában is megkapta a hisztis barátnő szerepét – állítása szerint nem bánja a negatív szerepeket, “jó fürdőzni a kígyóságban”. Szóba jöttek itt készülő nemzetközi produkciók, amikbe nem megy el színészkedni, elmesélte milyen kegytárgyakat vitt haza magával az eddigi forgatásairól, és hogy miért nem szokott soha semmiért és senkiért rajongani.

Spirál 

Színházban Székesfehérváron, tévében a Mintaapákban, a mozikban pedig Felméri Cecília Spirál című drámájában lehet őt mostanában látni, Bogdan Dumitrache és Borbély Alexandra oldalán. Mesélt a film castingjáról, ami egy hosszúra nyúló pszichológiai teszt volt, és a forgatásról, ami szintén türelemjáték volt – egész évszakokat kellett várnia két felvétel között. A következő hónapokban két másik mozifilmben, a Post Mortemben és a Szia életem!-ben is feltűnik majd egy-egy kisebb szerepben.

 

forrás: filmhu