Edith és Marlene

2014. 10. 03.

Nos, a válaszunk: igen is, meg nem is. Váradi Eszter Sára és Varga Gabriella kelti életre a két világhírű előadóművészt a Pelikán Kamaraszínházban. Ám egy forgatás kedvéért mindkét színésznőnk külseje teljesen átalakult.

 

„Néhány jelenetet az előadásban felvételről vetítünk majd. Ezért most Eszternek és Gabinak nagyon erős, filmes maszk készült, amely megidézi Piafot és Dietrichet. A darab 27 év történetét meséli el, ám a színésznőknek csak a forgatás napján kellett ennyire ’megöregedniük’. Az előadásban eggyel általánosabb sminkjük lesz a majd” – tudtuk meg az előadás rendezőjétől, Widder Kristóftól.

Rausch Bernadett és Varga Gabriella Varga Gabriella öregedése

 

A csodás és döbbenetes sminkeket Rausch Bernadett maszkmester készíti, aki immár négy éve „csúnyítja és öregíti” az előadóművészeket, többek között a Sztárban sztár című produkcióban. Bernadett most épp Varga Gabriellát sminkeli. Az átváltozás percről percre látványosabb. „Árnyékolom Gabi arcát, öregítem a szemeit, mélyítem a barázdákat, fáradtabbá teszem. Reményeim szerint jó néhány évvel öregebbnek tűnik majd, és hasonlít Marlene-re is” – mondja Bernadett. A maszkolás másfél órát vesz igénybe. Gabi mindeközben rezzenéstelen arccal figyel: tanulnia kell, hiszen előadások előtt saját magát sminkeli majd.

 

Készül a Piaf-szemöldök Keller János, Widder Kristóf, Rausch Bernadett, Váradi Eszter Sára


Váradi Eszter Sára sminkje is nagyon hatásosra sikeredett. „Edith Piaf (többek között) arról volt híres, hogy eltüntette a szemöldökét, és ceruzával egy vékony csíkot húzott helyette. Ezért el kellett tüntetnem Eszter szép, sötét, erős szemöldökét. Kiszőkítettem, majd rátettem egy speciális kopaszparóka-anyagot, és húztam rá egy szép ívet” – avat be a rejtelmekbe Bernadett. A forgatás kedvéért Váradi Eszter Sára is „megöregedett”: a sok alkoholtól és morfiumtól elfáradt énekesnő arcát kellett „rávarázsolni”.

 

Widder Kristóf rendezőt a próbafolyamatról, az előadásról faggattuk. „Lassan a finisbe érkezünk. Eddig gyaloglótempóban elemezgettük a darabot, most egymás mögé kerülnek a jelenetek, és eldöntjük, hová kerüljenek a hangsúlyok. Az a célunk, hogy a két legendás énekesnő megidézéséről szóljon az előadás. Nem egy szépítő vagy nosztalgikus szemüvegen keresztül nézzük őket, hanem megpróbáljuk megfejteni, hogy milyen lehetett igazából az életük. Ha drámai, akkor ne féljünk ezt a drámaiságot megmutatni. Amikor pedig felhőtlen és boldog, akkor ezt mutassuk meg. Ilyen szempontból egy érzelmileg szélsőséges előadás születik. Úgy gondolom, így tudnak igazán érvényesen elhangozni a dalok. Ha egy emlékestet mutatnánk be, minden bizonnyal akkor is szépen szólnának a dalok (hiszen nem véletlenül világslágerek). Mégis az a célunk, hogy a két művész szerelmeken és tragédiákon átívelő élettörténetéhez a dalok egy plusz réteget adjanak” – vallja a rendező.

 

Az Edith és Marlene című előadást október 16-án mutattuk be a Pelikán Kamaraszínházban. Váradi Eszter Sára és Varga Gabriella mellett Keller János lép a közönség elé.