Zoób Kati Szalonjában jártunk

2016. 12. 08.

December 7-én a Vörösmarty Színház jelmezbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatót tartott a 3N, avagy Csehov Három nővér c. produkciója kapcsán a Katti Zoób Divatház Szalonjában. A műhelytitkokba beavató eseményen nem csupán a jelmezkölteményekről tudtunk meg izgalmas információkat, hanem az előadás egy-egy pillanatát is felelevenítették a színészek.

A multimédiás bemutatón Zoób Kati, az előadás jelmeztervezője, a sajtótájékoztató házigazdája köszöntött mindenkit, majd arról mesélt, hogy számára milyen izgalmas kilépni az alkotás magányából, és befogadni egy drámai mű teljes valóját, a rendező gondolatait, kéréseit, a színészek személyiségét. Örömmel tölti el, amikor az alkotói gondolatok összeforrnak, és olyan csodálatos produkció születik, mint a székesfehérvári Három nővér Szikora János rendezésében.

„A jelmezek a katonatisztlányok jellemzőit mutatják meg: ők hordozzák magukon azokat a katonai hangulatokat, rekvizitumokat, amelyek között fölnevelkedtek. Egy kicsit ők is katonákká váltak – olyan lánglelkű katonákká, akik szép életet akarnak élni. Mindegyikük nagyon erős egyéniség: Irina az érintetlen fiatalságával a korszerű nőt fogalmazza meg, aki majd dolgozni akar. Ugyanilyen érdekes a kicsit szigorú, nagy tudású és tudásvágyú Olga; az ő ellenpontjuk Mása, akinek az életében már megvalósult a szerelem, de elveszítette. Azt gondolom, ez a darab itt nem ér véget, legalábbis én továbbgondoltam, látom őket későbbi korszakaikban, és hiszem, hogy ezek a lányok megtalálták a boldogságot” – mondta Zoób Kati.

Szikora János egy kis visszaemlékezéssel kezdte a bemutatót: elmesélte, hogy több mint tíz év szakmai múlt köti össze Zoób Katival. Egy montázsvideó segítségével pillanthattunk bele Az eltűnt idő nyomában, Rubens és a nemuklideszi asszonyok, Az árnyék nélküli asszony, A rajongók és a Három nővér előadások pillanataiba. Mindegyik nagy, összegző mű, nem véletlen, hogy ezek a darabok kapcsolják össze Zoób Katival. Minden egyes produkcióban a szelleminek és az érzékinek egy különös szintézisét tudták megalkotni. A Három nővér címe a 3N jelölést viseli, melynek jelentése: az N a halmazelméletben a természetes számok halmazát jelöli, ebben az előadásban ez a halmaz azon alakok összességét foglalja magába és próbálja megjeleníteni, amiket egy-egy személy betöltött élete során. A fehérvári előadás azzal a gondolattal játszik, hogy a történet szerinti négy év leforgása alatt mivé válnak a szárnyaló lelkű, reményteli szereplők – monda el Szikora János.

A köszöntők után egy különleges jelmezbemutató következett: a színészek, a Mását alakító Tóth Ildikó és fiatal énje, Szász Júlia, az Olgát megformáló Kiss Diána Magdolna és fiatal énje, Cseke Lilla Csenge, az Irinát játszó Törőcsik Franciska és fiatal énje, Kovács Panka; az Andrejt alakító Szurcsík Ádám és fiatal énje, Börcsök Olivér, továbbá a Versinyint játszó Sághy Tamás és a Csebutikint megformáló Gáspár Sándor vonultak végig a kifutón, miközben Zoób Kati jelmezekről való narrálása műhelytitkokba engedett betekintést.

Nem csupán jelmezbemutató volt, hiszen a színészek megjelenítették az előadás egy-egy olyan fontos pillanatát, amikor az idős és fiatal én egyszerre van a színen, és a fiatal én szembesül azzal, mivé fog később válni; vagy az idős visszatekint, milyen volt fiatalon, reménnyel teli.

    

 

Fotók: Horváth Renáta